Hivamat syvävärähtely

Käsiaplikaattorin vaikutus lihaksistoon kuvitettuna   Deep Oscillation

Hivamat syvävärähtely (Deep Oscillation)

Lääkinnälliseksi laitteeksi luokitellun Hivamatin hoitoindikaatioita ovat lihasten rentoutus ja palautuminen, vammat, venähdykset, tulehdukset, turvotus, haavat jne. Hoito tapahtuu käsiapplikaattorin tai erikoiskäsineen kautta. Terapeutin käsien tai applikaattorin ja potilaan kudosten välille syntyy hoidon aikana sähköstaattinen kenttä, joka aikaansaa syvälle( jopa 8cm syvälle) ulottuvan resonoivan värähtelyn ihossa, side- ja rasvakudoksessa, lihaksissa sekä veri- ja lymfasuonissa.

Syvävärähtely samanaikaisesti aktivoi ja rauhoittaa hoidettavat kudokset. Se stimuloi soluvälinesteiden kuljetusta ja poistumista, helpottaa imunesteiden ja kuona-aineiden pääsyä imusuonistoon ja tehostaa imusuoniston pumppausta.

Aineenvaihdunta lisääntyy ja turvotus, punoitus ja kipu vähenevät.

Hoidolla on nopea, näkyvä vaikutus myös hematoomiin.

Koska vaikutus saadaan Hivamat-hoitomenetelmässä aikaan minimaalisella mekaanisella voimalla, syvävärähtelyä on mahdollista käyttää myös erinäisissä erittäin akuuteissa vaiheissa, esimerkiksi heti trauman synnyttyä ja avoimien haavojen läheisyydessä, joissa paranemisprosessia ei ole mahdollista nopeuttaa perinteisillä hoitokeinoilla.

Hivamat Deep oscillation on lyönyt läpi nopeassa tahdissa mm. lymfaterapiassa, manuaalisen hoidon tukena. Jo hyvin lyhyiden hoitoaikojen jälkeen saavutetut tulokset pitkään jatkuneiden turvotusten hoidossa ovat herättäneet innostusta, samoin laitteen vaikutuksista eri puolilta maailmaa tehdyt kliiniset tutkimukset.

Avaa fysio-esite »

Hivamat syvävärähtelyhoidon vasta-aiheet:

• akuutit infektiot
  • akuutit tulehdukset, joissa patogeenisiä välittäjiä
  • tuberkuloosi
  • akuutti verenkiertosairaus
  • Erysipelia (ruusu)
  • sydämentahdistin tai muut elektroniset implantit, sydänvika ja-taudit, rytmihäiriöt, sydämen vajaatoiminta
  • raskaus
  • yliherkkyys elektrostaattisille kentille